Flygteknik Technical Training

Jepp... där var jag idag xD
Det hela började med att vi satt på spanskalektionen och Fiffi sa att hon skulle dit... och sen blah blah blah...
så gick jag till Päivi och frågade om jag kunde få följa med... hon bara Va??
- Jo men... ehh... jag gillar språk och... när jag praktiserade så föreslog min "kollega" att jag kunde gå på den skolan.
- Jaha... men inga djur.
- Va?
- Det finns inga djur där... Teknik och språk vs Djur?
- Haha ja... jag vet
- Visst helt okej! Då blir det fullt i bilen! Bra! Ses senare!
- Okej...

Sen gick jag tillbaka och berättade för Fiffi... som brast ut i skratt...
För... jag ville nog egentligen inte alls kolla in skolan... men det var faktiskt ganska intressant.
Pilot!
Vi fick reda på en del om utbildningen(självklart) och sen fick vi se plan som var till för undervisningen...

Sitta där piloterna sitter i på ett plan!!! (vad heter det?)

Och... det är ca 100 elever på den skolan... varav 6 är tjejer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

:O :D xD


Men jag kommer inte välja den linjen xD... skulle dock vara kul att bli pilot xD

Men annars så... vi fick reda på den preliminära intagningen idag och... vi fick verkligen veta att det inte är en säker plats ännu, utan bara en koll på hur många lärare och annat skolorna måste ha sen... haha
Jag kom iaf in på mitt 2:a handsval.

xD

Men... det är bara preliminärt än så länge!
Haha... jag vet inte hur det är med Norrköping än...
Måste snacka med Päivi om det -.-'
Satan vad jobbigt jag har det medans alla andra nöjde sig med något enkelt här i Nyk....

Jag skimmrar inte som diamanter när jag får solsken på mig... jag blir röd som en tomat!

//Jonte


Kommentarer
(Kommentera gärna, men alla kommentarer som anses stötande mot mig, mina vänner eller min familj raderas! Ha de bra!)

Kommentera inlägget här:

Du kallas för...:
Kom ihåg mig?

Epostadress: (publiceras ej)

Vad heter din blogg/hemsida?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0