Brandutbildning!

Igår hade vi värsta roliga utbildningen.
På förmiddagen fick vi lära oss HLR. Menas att vi mest lekte med dockan vi skulle öva på xD.
Men jag tror vi kommer vara mer seriösa när det väl händer på riktigt.
Efter lunch så åkte vi ut till ett ställe och hade brandutbildning. Fy fan vad roligt!!!!
Först fick vi sitta och lyssa i 40 minuter... Såg en liten minifilm om en hur snabbt en soffbrand sprider sig. Det var läskigt!
Efter 3 minuter var det rök i taket och 30 grader varmt i rummet. Branden var fortfarande bara på soffan. Efter 5 minuter var det 800 grader, kolsvart rök vällde ut ur rummet + att elden lekte i hela rummet!!!
800 grader!!!!!!!!!!!!!!!
Sen blev det praktiskt :D
Klädde ut oss i värsta outfiten! Stövlar, overall, hjälm och handskar! Satan vad varmt xD
Vi fick släcka med alla typer av släckare. Roligt :D:D
Det fanns också en övning där man skulle rädda personer (dockor).
Vi var indelade i tre grupper till en början... men sen blev också smågrupperna indelade i två.
Min grupp skulle rädda tre personer, vi fick inge hjälpmedel utan vi skulle improvisera!!!
SÅ JÄVLA ROLIGT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jag ska nog bli brandman!

Jag stank rök hela jag efter den dagen xD

IDAG SKA VI TILL KOLMÅRDEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! <3<3<3 :D:D:D

Kommentarer
(Kommentera gärna, men alla kommentarer som anses stötande mot mig, mina vänner eller min familj raderas! Ha de bra!)

Kommentera inlägget här:

Du kallas för...:
Kom ihåg mig?

Epostadress: (publiceras ej)

Vad heter din blogg/hemsida?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0