Min första skoldag!

Jahapp. Då var första skoldagen över. Det gick ganske snabbt faktiskt och nu kan man faktiskt säga: Vad fan oroade jag mig för???

Dagen började med att jag blev väckt av en gräsklipparjävel som tyckte att det var en underbar idé att klippa gräset klockan 7 på morgonen!! Tur för den personen att jag lyckades somna om. Vaknade sedan klockan 8 och låg i sängen tills min väckarklocka ringde vid 9-tiden. Efter uppstigningen fixade jag mig, åt frukost och oroade mig för hur dagen skulle bli. Skitnervös och ville hem xD
Bestämde mig för att gå kvart i 11 så att jag hade lite tid på mig ifall något skulle bli fel. Japp... när man skulle gå ut ur ytterdörren på elevhemmet sitter det en lapp: Alla ettor kan samlas utanför ingången kvart i elva så kan vi gå in till aulan tillsammans!
Jävla piss!
Aja... jag gick iväg till skolan och när jag bara kommit några meter så kommer en annan tjej ut ur en port. Jag fortsatte gå och hon kom mot mig. Sa hej och frågade vad jag skulle gå för något. Det visade sig att denna tjej ska gå samma utbildning som mig! Härligt!
Vi gick tillsammans resten av vägen och sen höll vi ihop hela dagen. Vi satte oss bredvid varandra i aulan också. Nervösa båda två. När man kom in i aulan så såg man direkt att folk redan hade grupperat in sig i små behagliga grupper. Fan!
Vi satte oss och väntade på att rektorn skulle placera in oss i våra klasser.
Allt gick som smort och vi hamnade som tur var i en klass xD
När vi kom in i klassrummet var vi inte sämre än att vi satte oss längst bak bredvid en ensam tjej. Jag sa hej och sen hade vi presenterat oss för varandra och poof så var vi tre.
Vi var inte kvar i klassrummet så jättelänge utan vi gick för att få oss något att äta.
Matsalen är ganska liten men den duger. Vi, en liten grupp på tre tjejer, satte oss vid ett bord. När jag kom tillbaka efter att ha hämtat vatten satt det en annan tjej där också. Poof så visste man vad hon hette och kom ifrån. Gruppen är nu fyra till antalet.
Jag kan inte riktigt kalla det en grupp. För det är vi inte. Vill inte att det ska bli grupperingar i klassen...
Efter maten gick vi tillbaka till salen som vi var i. Där var det fullt med folk. Vi skulle vara tillbaka där vid halv ett... det var över en halvtimme kvar.
Vi stod och snackade lite och sen fick vi syn på en tjej som såg ensam ut. Hon stod i ett hörn och ja... bara stod. Vi gick dit och poof! En ny kompis!
Aja... när vi gick tillbaka till klassrummet satt djurvårdarna där! Vad i helvete gör de i salen som vi skulle vara i???
Det löste sig med att vi föste ut dem och gick in och satte oss xD Hade blivit lite missförstånd.
Sen blev det en massa information om allt och inget! Telefonnummer hit och dit. Vi skulle fylla i papper och undersökningar. Det blev mycket information. Väldigt mycket får jag lov att säga.
Vi fick läxa och schema och kalender...
Och en liten rast efter all info! Då hade vi ökat med ännu en person! Japp!
(Jag kan redan nu säga att vi är en klass på 26 elever varav en är kille)
Kul! Nu vet man namnet på iaf 5 personer i klassen xD
Efter rasten fick vi träffa våra faddrar och sen delades vi upp i tre grupper. Hamnade i grupp tre tillsammans med den första tjejen som jag pratade med xD
Vi fick killarna som faddrar. En tvåa och en trea. Två killar med härliga dialekter xD Neråt landet! Så härligt att lyssna på dem! Haha
Ja... rundturen gick... bra. Haha. Killarna var väldigt flumsiga så jag tror nästan allt gick åt helvete xD Men jag vet iaf vart djurhuset är nu xD Nej... men de var schyssta och det var roligt att hänga efter dem under rundturen.
Efter den så fick vi sluta. Så nu sitter jag här och väntar på att tiden ska gå.
Imorgon ska vi åka iväg någonstans för att prova kläder. Arbetskläder.
Och om jag inte minns fel så tror jag faktiskt att vi ska till kolmården nästa vecka.
Vad har jag valt för linje egentligen????

Nu ska jag ta itu med läxan och sen får vi se vad som händer!

Hoppas ni också haft en bra första dag i skolan. Jag vet att majoriteten av mina kompisar börjar nästa vecka.
Good luck!

Kommentarer
(Kommentera gärna, men alla kommentarer som anses stötande mot mig, mina vänner eller min familj raderas! Ha de bra!)
Postat av: Fiffi

WOO!! Låter ju superkul :)

Och du ser, du har ju redan fått nya kompisar! :)

Ha det så kul nu hörru! :D



Btw, är ganska avundsjuk på dig, vill också ha min första skoldag överstökad.... xD

2009-08-17 @ 17:18:01
URL: http://rydskog.blogg.se/
Postat av: Anna

oo vad kul att du har träffat kompisar! eller vad de nu blir. I min klass känner nästan alla någon(utom jag) och de enda jag har pratat med verkar eller är äldre än mig. Men det blir nog bra senare. Hoppas det gå bra i fortsättningen både för dig och mig!

2009-08-17 @ 17:41:09
Postat av: Lilian

Håller med Elin! 4 elr 5 kompisar redan första dagen.. inte illa min vän :) fler blir det säkert jag lova! :) och ja, jag vill också att min första dag ska bli överstökad ^^



1 kille i klassen, nice för honom :) mindre nice för dig som vill ha en klass fullt med killar xD



puuuuuuss!♥

2009-08-17 @ 19:06:38
URL: http://trueliiil.blogg.se/
Postat av: Johanna

:D låter som en bra dag!

2009-08-22 @ 10:55:54

Kommentera inlägget här:

Du kallas för...:
Kom ihåg mig?

Epostadress: (publiceras ej)

Vad heter din blogg/hemsida?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0