Stegeborgsdagen!

Okej... jag vet att jag inte varit inne på ett tag men det beror på att mitt internet inte funkat. Men nu ska jag iaf ta och berätta lite om gårdagens äventyr.

Stegeborgsdagen 25/8 - 09

Okej... Himmelstalundsettorna och deras faddrar + lärare var ute vid ett ställe som heter Stegeborgsgården igår.
Allt började med att våra mentorer sa helt fel plats som vi skulle samlas på. Så H09C var helt avskilda från alla andra innan vi kom till rätta.
Det var nämligen så att mentorerna sa att vi skulle samlas vid asfaltsplanen medan alla andra samlades vid mässhallen.
Så djurparksettan satt för sig själva och väntade på att bussen skulle komma nån gång. Istället kom vår datalärare (en grymt rolig typ med humor och han vågar göra bort sig och bråka med eleverna. Han säger elaka saker till oss och förväntar sig att vi ska reagera med hårda ord tillbaka! En jävligt schysst typ!!!! :D) och sa att vi skulle ner till mässhallen vi också. Så det bar iväg dit med hela klassen xD
På bussen och iväg.
När vi var framme så fick vi en himla massa information om vad vi fick göra och inte, vilka toaletter vi fick använda, vart vi skulle äta och lite annat.  Det tog ju sin lilla tid... men efter det blev det fika!!! Bulle och muffins... -.-'
Efter fikat blev det rundvandring. Vi skulle lösa en massa frågor. Typ som en tipspromenad fast svårare. Ett exempel är att vi var tvungna att räkna ut hur gammalt ett träd var utan att man hugger ner det och räknar ringarna... Jag fattade ingenting av hur man skulle göra det xD
 Rundvandringen tog ca en timme och femton minuter eller något i den stilen xD
Klantig som man är halkade man nerför en jävla sten och landade på arslet! Men det gottgjorde sig tillslut när vi fick se världens absolut gulligast huggorm! En pytteliten slingrande sak som Jimmy (min mentor) försökte ta upp och visa oss. Den blev dock lite väl arg och försöke hugga honom... mohaha! Men vi lät den dra! Jävligt söt liten krabat!!! :D:D
När vi kom tillbaka så blev det lunch! Gott med mat i magen... men det som väntade oss efter lunchen var rena rama koncentrationslägret!!!
Vi skulle dra/släpa/bära grenar och träd som låg vid skogskanten! Vilket jobb!!! Jag har träningsvärk idag!
Fast... jag kom på att jag kännde mig mycket piggare när jag fick vara ute i vädret och arbeta med händer och ben!
Jimmy sa sedan: Jag har nog fan aldrig varit med om en elev som orkat ha leendet uppe under hela 2 timmars slitgöra!
Orsaken var att jag hela tiden mötte ett gäng kompisar som såg riktigt roade ut av arbetet xD Vi alla skrattade åt varandra när vi möttes xD
Aja... högen vi gjorde såg inte alls ut att vara lika mycket som vi drog!!!
Det var ett slitgöra... men nyttigt också när man ska jobba med djur och sånt.
Sen blev det fika igen.
Efter det blev det an massa dötid i värmen. Jag var med och spelade brännboll med en massa andra xD Tror bara att jag kände 4 andra som var med :P
Mitt lag vann!
P.g.a. att vi var bäst!!
Ingen räknade några poäng! Haha
Men jag var iaf grym nog att ta första lyran!
Jag är tjej och jag tog spelets första lyra!! Mohaha! Mycket beröm fick man för denna fina insats!
 Efter fritiden skulle vi ha Frilutfslivsutbildning (nej... jag kan inte uttala det där!). Handlade om vart man får göra upp eld, vad man ska använda för material och lite annat. Hur man använder karta och kompass! Kompass måste vara världens grymmaste uppfinning!
Sen blev det korvgrillning innan den var dags att sätta sig i bussen för att åka hem!
Under dagen så tror jag att vi gick 70000 mil upp och ner för berg hela tiden!
Ujujuj vilken dag!
Eftersom jag är som jag är så tycker jag att det var en helt okej dag! Dock är jag ju röd som en tomat i ansiktet efter det fina vädret.
När man kom hem till rummet igen fick jag världens chock! Mitt rum såg ut som ett bombnedslag. Mamma och syrran hade varit och lämnat en himla massa saker som stod överallt i hela rummet!
Nu är det iaf fixat så det ser helt okej ut härinne igen xD
Haha
En härligt dusch innan läggdags och jag sov som en stock hela natten!

Det var den dagen det!
:P



Kommentarer
(Kommentera gärna, men alla kommentarer som anses stötande mot mig, mina vänner eller min familj raderas! Ha de bra!)
Postat av: Fiffeliffe

Värsta roliga dagen ju!! Haha, sånt vill jag också hålla på med! Har du kommit in i gemenskapen än då? Fast ja, det låter som om du har gjort det :d Ha det så kul! :P

2009-08-26 @ 22:08:16
URL: http://rydskog.blogg.se/
Postat av: Lilian

Härligt! :)

2009-08-27 @ 09:03:18
URL: http://trueliiil.blogg.se/
Postat av: Anonym

Låter grrreat :D

2009-08-27 @ 21:45:55

Kommentera inlägget här:

Du kallas för...:
Kom ihåg mig?

Epostadress: (publiceras ej)

Vad heter din blogg/hemsida?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0