Australia in my heart!

                                       Snyggt!

Okej... jag sitter i soffan och slökollar på TV med pappa.
Vi kollar Bondi Rescue på TV4 Fakta. Jösses så bra! Jag tycker ju det speciellt för att jag gillar(älskar) Australien.
Jag ska nog definitivt åka dit någongång i mitt liv! Helst flytta dit!!!! Men då vet jag flera som kommer tycka att det är helt onödigt. Vi kollade ju som sagt på Bodi Rescue... och där på Bondi Beach i östra Sydney så firade men Australiens nationaldag. Man verkligen FIRADE den! Jag frågade pappa om när deras natinaldag var. Han bara: Ehh... jag vet fatikst inte... När programmet var slut så kollade jag upp det xD. 26 Januari(Happy Australia Day)... vilket var en liten besvkelse... för då kan ju inte jag fira det i år. Får vänta ett långt tag xD
Det här var nog bara en en-gångs-grej men det var kul iaf:
Ett skoföretag skulle göra ett rekord i att ställa så många flip-flops som möjlig på rad ute i vattnet. Det var stora badmadrasser formade som flip-flops. det såg jättehärligt och roligt ut att vara där. Visserligen så firade ju andra lite hårdare och blev fulla och så but... who cares?!
 
Jag gillar deras nationalsång också.
Advance Australia Fair:
Australians all let us rejoice,
For we are young and free;
We've golden soil and wealth for toil,
Our home is girt by sea;
Our land abounds in Nature's gifts
Of beauty rich and rare;
In history's page, let every stage
Advance Australia fair!
In joyful strains then let us sing,
"Advance Australia fair!"


When gallant Cook from Albion sail'd,
To trace wide oceans o'er,
True British courage bore him on,
Till he landed on our shore.
Then here he raised Old England's flag,
The standard of the brave;
With all her faults we love her still,
"Brittannia rules the wave!"
In joyful strains then let us sing
"Advance Australia fair!"


Beneath our radiant southern Cross,
We'll toil with hearts and hands;
To make this Commonwealth of ours
Renowned of all the lands;
For those who've come across the seas
We've boundless plains to share;
With courage let us all combine
To advance Australia fair.
In joyful strains then let us sing
"Advance Australia fair!"


While other nations of the globe
Behold us from afar,
We'll rise to high renown and shine
Like our glorious southern star;
From England, Scotia, Erin's Isle,
Who come our lot to share,
Let all combine with heart and hand
To advance Australia fair!
In joyful strains then let us sing
"Advance Australia fair!"


Shou'd foreign foe e'er sight our coast,
Or dare a foot to land,
We'll rouse to arms like sires of yore
To guard our native strand;
Brittannia then shall surely know,
Beyond wide ocean's roll,
Her sons in fair Australia's land
Still keep a British soul.
In joyful strains the let us sing
"Advance Australia fair!"


Som ni kanske ser så sjungs inte vers två, fyra och fem oftast. Ingen aning om varför men det gör inte mig något. Låten hade ju varit grymt lång annars xD
Jag vet inte varför men jag har alltid älskat Australien... naturen, djuren, havet, Sydney, Barriärrevet, hajar xD
Det har alltid varit lockande.
Vi fick i 7:an en uppgift av vår SO lärare att skriva om ett land. Jag och min kopis bara tittade på varann och sen visste vi båda att det skulle bli Australien. Och vi slöade igenom alla lektioner, gjorde verkligen ingenting... konstigt nog. Men den sista veckan... då satte vi fart kan jag lova! Och resultatet... ett jättesyggt häfte(som jag inte vet vart det är längre) och MVG som betyg på den. Ganska lyckat med andra ord!

Men nehe... nog om Australien nu...
jag ska sova!! Jag behöver sova!
Ska drömma om Stora Barriärrevet!

Waltzing Matilda, Waltzing Matilda
You'll come a-Waltzing Matilda, with me
And he sand as he watched and waited 'til his billy boiled
You'll come a-Waltzing Matilda, with me

Natti, Natti svenska folket!
//Jonte


Kommentarer
(Kommentera gärna, men alla kommentarer som anses stötande mot mig, mina vänner eller min familj raderas! Ha de bra!)
Postat av: Fiffi

VAH? Var det i sjuan?? Trodde det var åttan eller nian xD

2011-06-01 @ 23:30:28
URL: http://rydskog.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Du kallas för...:
Kom ihåg mig?

Epostadress: (publiceras ej)

Vad heter din blogg/hemsida?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0