Ping-Dance

Material:
- Pingisrack
- Pingisboll
- Bra musik
- Plan vägg (Inga förmål, planscher, tavlor eller något som stör. Gör att pingisbollen studsar bättre)
- Hög improvisationsförmåga (du ska kunna hitta på olika danssteg)

Gör såhär:
En regnig dag som denna eller en solig dag... spelar ingen roll. Huvudsaken är att du inte har något annat för dig.
Sätt på musiken på ganska hög volym och om du är som jag så kommer du vilja röra på dig. Dansa och fåna :D
Ta fram ett pingisrack och en boll. Den plana väggen får inte ha något som stör och är i vägen. Olyckligtvis så har man oftast inte en sån vägg utan det står alltid något i vägen xD
Jag kör på min garderobsdörr xD Absolut inte lika stor möjlighet till att få ut det bästa av min fjantiga sport men det funkar. Fast jag kommer aldrig långt... bollen blir alltid okontrollerbar så fort den nuddar en plansch eller något annat -.-'
Skit samma...
Det bästa är om man värmer upp med att bara studsa bollen mot väggen först. Mot väggen eller upp och ner med racketet(?).
Så att du får kontroll över bollen innan man börjar det roliga xD
Släpp aldrig bollen med blicken så går det lättare!

Sen ska man improvisera! Dansa, hoppa runt... gör vad du vill! Men det ska vara kul.
Dansa till musiken, hoppa runt som en dåre till musiken, studsa bollen mot väggen... gör tricks med bollen mot väggen, golvet eller racketet(?). Gör alltihop på en och samma gång. Använd fantasin!
Om du är som jag kommer du efter ett tag inse att du är helt puckad xD Men kul är det!!!
Och... ett viktigt råd: Ge inte upp första, andra, tredje, fjärde eller femte gången. Bollen kommer att fylga åt alla håll och kanter, gömma sig under sängen, fastna uppe på ett skåp... hamna i hundens mun(och om man har riktigt otur kommer den då även att gå sönder -.-')
Ge inte upp!
Lycka till!!!

(Jag hade tråkigt en dag och rensade några lådor på min garderob. Jag hittade mitt gamla pingisrack från 6:an och några bollar. Satte igång att studsa bollen mot racketet(?). Efter ett tag satte jag på lite musik och då började jag studsa bollen mot min garderobsdörr... samtidigt som jag dansade lite... hehe... måste ha sett fruktansvärt ut. Men jag hade ganska kul xD
Gismo tyckte också det var intressant, speciellt när bollen hamnade inom räckhåll för hans grymt stora käft och snabba reflexer -.-
Voila! Ping-Dance uppfullen! As simple as that!)


Kommentarer
(Kommentera gärna, men alla kommentarer som anses stötande mot mig, mina vänner eller min familj raderas! Ha de bra!)
Postat av: Lilian

HAHA! det är bra det Jenny! xD

2009-07-10 @ 16:10:54
URL: http://trueliiil.blogg.se/
Postat av: Johanna

haha, åh, måste jag testa nån dag!

2009-07-10 @ 19:19:31

Kommentera inlägget här:

Du kallas för...:
Kom ihåg mig?

Epostadress: (publiceras ej)

Vad heter din blogg/hemsida?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0