Ett inlägg om ett kuvert!

Japp...
I denna hetta så satt man och mumsade på en nektarin i soffan. Satt där i bara nattis! Klockan var över 13.00 och jag hade fortfarande inte bytt om.
Så hörde man en duns i brevinkastet. Jag sölade mig fram för att hämta posten. Nektarinen var nästan slut. 
Det låg två vita kuvert i brevkorgen. Två vita kuvert.
Jag tog upp dem. Kollade lite slött på dem och läste vad det stod på den första: Skatteverket. Olsson Inger...
Jaha tänkte jag... mammas alltihop... Aja...
Jag tog sen fram det andra kuvertet. Nektarinen var nu slut så jag gick till balkongen för att slänga ut den megastora kärnan. Jag gick sen tillbaka till vardagsrummet med båda kuverten. Då kom jag på att jag forfarande inte hade läst vadd et stod på det andra kuvertet. Böjde ner huvudet och läste: Linköpings Kommun. Till målsman för Jenny Olsson.
VAD????? Då blev det lite bråttom! Jag slängde skatteverkets kuvert rakt i knät på mamma sen rusade jag in i köket för att hämta en plastpinne som vi anväder för att öppna brev med. När jag stod där  med pinnen i högst hugg så skrek mamma: Det stod... Till målsman!! Alltstå är det till mig!!
Jag var inte sämre i käften än att jag skrek tillbaka: Det skiter jag i just nu!!!
Sen öppnade jag det vita kuvertet och läste:
Du är slutligt intagen till:
Studieväg:
Naturbruksprogrammet/Djurpark och tropisk anläggning
Kommun/Friskola:
Naturbruk Östergötland
Skola:
Himmelstalundsgymnasiet
Upprop:
Måndagen den 17 augusti kl. 11.00 i aulan

Ett leende spred sig på mina läppar... tills jag fattade vad jag hade läst...
Då brast det totalt och jag skrek:
17 AUGUSTI!!!!!!!!!!!!!!! FÖR HELVETE!!!!!!!! EN HEL JÄVLA VECKA FÖRE ALLA ANDRA!!!!! DET MENAS ATT JAG FÅR EN VECKAS MINDRE SOMMALOV ÄN ALLA HÄR I NYKÖPING!!!!! JÄVLA PISS!!!!
Ja... när den värsta faran lagt sig läste mamma alla papper som var i mitt vita kuvert.
Tre papper. Ett om själva intagningen, ett annat om sjukanmälan och så ett om viktiga datum och schematider.
Jag kan ju säga att jag är ganska glad över att jag börja klockan 09.10 på måndagar :D hehe xD
Efter att vi läst igenom alla pappren där blev det till å jobba med andra papper.
Nu ska mamma skriva på 4 papper när hon kommer hem(hon drog iväg till affären för att inhandla lite fisk xD)
Svarskortet
Matematikelappen
Inackorderingslappen
Studerandebostadslappen
Sen är det bara att vänta igen. Vänta på att få svar från inackorderingsgrejset och bostadsgrejset. Jag hoppas att allt blir beviljat...
Annars blir det andra bullar.
Så jag går från en väntans tid till en annan.
Vilket underbart liv man har!

Jag ringde till pappa och berättade nyheten. Han blev ju förstås glad men när jag berättade att uppropet är den 17 augusti så blev han lite paff xD Han reagerade inte som jag gjorde men förvånad blev han xD
Sen sa jag även att den som hade lägst meritvärde hade 235 poäng. Jag hade 265 poäng *pustar ut*

Men nehej.... nu ska man väl vänta på att mamma kommer hem med hunden och fisken och förmodligen en massa annat som hon köpt så att vi kan börja förbereda maten!
Kycklingtacos <3

Grattis till alla er som kom in på gymnasiet!

Inte till mig själv dock... för jag är fortfarande inte riktigt säker.
Självklart blev jag glad över att jag kom in.
Men jag har en massa tankar hela tiden. Och det hjälper tydligen inte hur mycket folk än säger att det är den roligaste tiden i ens liv.
Det är en glädje blandad med oro och skräck! Låter mysigt, eller hur!
Haha!
Vi får väl sen hur det kommer att gå i framtiden!
Ni som gjort som jag och sökt på annan ort... är ni lika nervösa och oroliga som jag?
Jag undrar det. Det är ju självklart att de också är det.
Jag tänker på alla andra ute i Sverige som sökt till samma linje som mig. De sitter där med lappen i handen och tänker att det snart bara är en månad och 17 dagar kvar tills jag får träffa en helt ny klass med nya människor!

Jösses!
Så spännande! Men ändå inte xD

Nu skiter jag i det här! Ska läsa andras bloggar nu!

Kommentarer
(Kommentera gärna, men alla kommentarer som anses stötande mot mig, mina vänner eller min familj raderas! Ha de bra!)
Postat av: Lilian

LoL! GRATTIS JENNY!!!!!

och Mohahahahahahahaha!!!!!!!!!! En vecka mindre än oss andra jävla som ska stanna här i trygga men inte helt okända Nky... härligt att du kom in iallfall :) Ska nog gå bra ska du se... inget att oroa sig för... tänk på alla snygga Norrköpingskillar o.s.v... mys pys ;)



ses ikväll! :)<3

2009-06-29 @ 14:45:44
URL: http://trueliiil.blogg.se/
Postat av: Elin

Du.. jag ska tala om för dig att även om jag har sökt här i Nyköping så är jag väääldigt nervös.... när jag fick mitt intagningsbesked och läste "Du är slutligt intagen till Hotell- och Restaurangskolan" tänkte jag "jahopp, nu är allt förstört. varför skulle jag till hotell- och restaurang av alla ställen??!!" typ... blev inte superglad över intagningen, men det är ju skönt att man kom in. Jag vet inte vad jag vill heller....

rörig kommentar, men jag förstår typ hur du känner... eller kanske inte alls... men asså... whatever xD

2009-06-29 @ 14:53:29
URL: http://rydskog.blogg.se/
Postat av: Anna

Grattis:) Kul att något folk får sina intagningsbesked i alla fall...mitt verkar dröja. Kollade i alla fall min skolas hemsida och, jo minsann, terminen börjar en hel vecka innan Nyköping.Samma som för dig alltså, den 17:e. Hmm, varför kommenterar jag bara din blogg undrar jag? Jo, för att jag älskar att diskutera skola och gymnasieval :) Det gör så man blir av med lite av sin egen nervositet, när man ser vad andra känner. Här har du i alla fall en som inte kommer kunna sova veckan innan skolstart ;)

2009-06-29 @ 20:41:16

Kommentera inlägget här:

Du kallas för...:
Kom ihåg mig?

Epostadress: (publiceras ej)

Vad heter din blogg/hemsida?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0