Gymnasietankar...

Jag mailade gymnasiet som jag planerar att gå häromdan... och ställde en massa frågor.
Fick ett svar i fredags och ja...
fick ett ganska så bra svar. Hon förklarade hur jag kunde gå till väga...
det jag frågade om var hur mycket matte jag kan läsa. Om jag kunde läsa både mycket matte och mycket engelska...
hur det går till med språk på distans... frågade också om biologi, kemi och fysik.
Jag behöver i stort sett nu bara fundera på hur jag vill göra... och vad jag helst vill läsa.
Har funderat på att läsa t.o.m. matte E... då måste jag läsa snabbmatte i ettan. Jag undrar om jag kommer orka det...
kanske, kanske inte. Jag har ganska god hjälp från mina båda äldre bröder. Som känner sig väldigt stolta när de måste hjälpa sin lilla inkompetenta syrra... *suck*
Sen angående biologin så läser alla på den linjen jag har valt: Ekologi, Kretslopp och Växt- och djurliv.
För att få behörighet till högskolestudier och universitet så behöver man ha läst både Biologi A och B. Det får man inte genom de där tre biologikurserna... men om jag däremot skulle lägga till Mikrobiologi och genetik i 3:an så har jag Biologi A och B som i en liten ask! (om jag klara kurserna vill säga)
Kemin och Fysiken var det inte så mycket tal om... men det var inte det jag ville ha svar på i första hand heller.

Jag kan tydligen inte läsa både mycket matte och mycket engelska utan måste välja ett av de två som jag vill jobba mycket med. Om jag skulle läsa mycket engelska kan jag läsa t.o.m. till engelska C.

Så den största frågan är om jag vill räkna får eller prata med dem...?

Spanskan... hmm... ja den kunde jag läsa på distans... men endast om jag redan på gymnasiet vet att jag behöver meritpoäng för vidarestudier på högskola eller universitet.
Det var ju lite synd... men hon förklarade att det blev väldigt dyrt för skolan annars... jaja...
fast min pappa tycker att det är synd att bara ge upp spanskan sådär... eftersom det nu går så bra.
Har ju MVG... men jag kan ju inte riktigt hjälpa att jag valde en sån linje som inte erbjuder främmande språk...
Valde ju Djurpark och tropisk anläggning. Den linjen är ganska full... så jag har inte lika mycket IV-val som de andra linjerna har...
Nehe...
det här är riktigt klurigt.

Men nu ska jag ta och äta något, sen dra ut med min basketspelare och sen tror jag att jag bänkar mig framför teven och kollar på lite Förhäxad!
Jättelängesen jag kollade på dem sist!

Hare gött!
//Jonte


Kommentarer
(Kommentera gärna, men alla kommentarer som anses stötande mot mig, mina vänner eller min familj raderas! Ha de bra!)

Kommentera inlägget här:

Du kallas för...:
Kom ihåg mig?

Epostadress: (publiceras ej)

Vad heter din blogg/hemsida?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0