Snack med brorsan...

Nej inte den som är i U.S.A.
jag snackade med den som är kvar här i Sverige.
Han och hans tjej hade ju åkt snowboard från i torsdags till idag.
Jensan skulle lära sig och hon var tydligen inte så dålig. Fast hon hade skadat handen... men det var inte så värst farligt... lol
Kul hade de haft iaf...
Han hade blivit solbränd i ansiktet :D
Men det var inte därför han ringde...eller... vad vet jag. Han ringer i stort sett när han vill nu för tiden. Och det gör inte mig någe :D
Ja... han frågade mig om jag hade köpt biljetter än och om jag fortfarande ville komma och så frågade han vad jag ville göra när jag var där och så frågade han även vad jag önskar mig i födelsedagspresent och så frågade han om jag hade fixat papper och annat till övningskörningslektionerna. Lol... en massa och.
Nej jag har inte beställt biljetter än... ska göra det så fort som möjligt, ja jag vill fortfarande komma, jag vet inte vad jag vill göra där...vad som helst, jag vet inte vad jag önskar mig... en laptop(men det är för dyrt och det är jag väl medveten om... ), nej jag har inte fixat till körningen än... mamma glömmer hela tiden... men jag ska försöka se till att ta tag i det där snarast möjligt!
Jag sa att han kunde räkna med att jag har med mig böcker när jag kommer! Han sa att det tyckte han var helt okej... han sa t.o.m. att han kunde hjälpa mig... det uppskattar jag!
Berättade för honom om mina matteplaner på gymnasiet... han vart typ paff... lol
Sen sa han något i den här stilen:
- Jag räknade t.o.m. matte C. Så matte A och B kan jag hjälpa dig med... lite i matte C. Tyckte att matte C var ganska svårt... och längre än så är jag kass på! Det får Jocke sköta... Han läste väl till matte E?
Jag skrattade... men ja... jag tror att Jocke kan behöva förbereda sig på att jag ibland kommer fråga snillet om svåra, komplicerade knastal!
Fast... ska försöka göra så gott jag kan på egen hand...
Matte E...? wow säger jag bara...
Är det verkligen nödvändigt...?
Jag har ingen aning... men det känns som om jag vill läsa ända till E.
Pratade med min kompis tidigare idag. Frågade henne om hon trodde att jag skulle klara av/orka med att läsa ända till matte E. Hon svarade ja...
sen bara... men om du ska gå estet så kan du väl inte göra det...! Då fick jag förklara att jag inte längre har estet som 1:a. Men man kan faktiskt läsa till matte E på estet också. Då vart hon typ gad... eller någe för hon skrev. Det ska jag göra!!!
Lol... så... nu vet jag att en musikestetare + en djurparkare funderar på att läsa mycket matte. Lol
Undrar vad Jocke kommer säga... blir han stolt?
Kanske... eftersom han typ jubla när jag inte längre hade estet som 1:a. Haha
Men... jaa... ska till Västerås på fredag!
Countdown starts now: 5 days left!
Så jag ska ta å köpa biljetterna, helst imorgon...
YES! Bibblan imorgon! Plugga i lugn och ro...! Mahaha!
Vår familj är ju konstig... ett mattesnille, en knasboll, en hästskötare, en inte-fan-vet-jagare och en jag-kommer-bli-fjortisare!
Men roligt har vi iaf!
Nu är det nog dags att gå å sova...
skola imorgon... och jag vill egentligen bara sova!

God natt!
//Jonte
(Johanna... om du läser det här imorgon, om du av någon anledning surfar in och läser på min blogg så... jag ska försöka komma ihåg att prata med Johan om det vi snackade om. Om jag hittar honom... Krya på dig!)

Kommentarer
(Kommentera gärna, men alla kommentarer som anses stötande mot mig, mina vänner eller min familj raderas! Ha de bra!)
Postat av: Johanna

Haha, det är bra det Jonte!

Tacktack :)

2009-03-02 @ 19:16:28

Kommentera inlägget här:

Du kallas för...:
Kom ihåg mig?

Epostadress: (publiceras ej)

Vad heter din blogg/hemsida?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0