men smart...

Fy vad jag är smart.
Nu sitter man här, mätt i magen och allt.
Så känner man att bara man trycker lite lätt precis under revbenen så kan man spy. -.-'
Bra! -.-'

Men men... nu har jag tjänat 300 spänn och sålt ytterligare 2 biljetter till teatern :D
Yay så bra jag är.
Det var vidrigt att städa... usch! Fan jag ska aldrig skaffa så mycket grejer.
Men det var också roligt att vara där. Gulli hade bjudit över en väninna(som gamla säger) på kaffe och fika.
Och hon kom lagom till jag var klar. Så jag fick också fika(ja Lilian... jag åt. Annars hade de tjatat om att jag kommer få anorexia om jag inte äter -.-')
Under tiden som vi fikade så tjattrade de där två äldra väninnorna på om gamla goda tider.
- Oh! Jag kommer ihåg dig när du var liten! Rött och lockigt vackert hår(jag satt och log samtidigt som jag tänkte: Sug av dig själv -.-')
- åh ja! Och nu plattar hon det alldeles åt pipsvängen!


det här var lite roligt xD
- Och jag mitt åbäke fyllde 85 i år!
- Jag är snart i kapp dig.
- När jag var yngre räknade jag ut att jag skulle vara 76 vid milleniumskiftet. Och inte trodde jag ens i Jesu namn att jag skulle bli så gammal!
- Men nu sitter vi här, två unga damer, och det har gått 9 år sedan skiftet.
- På tal om det, jag träffade två tanter igår. Oj... vi är ju inte så unga vi heller. Hihi
- Åh jo! Vi är då rakt inte tanter! Alla andra är men inte vi!


Gamla... de skvallar mer än ungdomar gör!
Herregud... det var: Hon dog hit och han flyttade dit. Det var bättre förr! Inte dricker ungdomar kaffe som vi gjorde förr i tiden! Inte tittar de på tv heller... de sitter bara framför datan. Tv:n borde sända mer program för äldre! Deras språk är ju ett som heter duga också! Ja men för Jesu namn! Inte kan man säga sådana saker!
Skolan var inte bra förr men den har då inte blivit mycket bättre nu.

Där la jag in en replik i det hela.
- Åh jo!! Jag gillar skolan! det är ju kul!
Men lilla du... ja du tycker skolan må vara rolig. Men alla tjattrar på som hönor i en hönsgård. Men du... på tal om en massa prat. Det är inte mycket bättre på syjuntan på måndagarna som jag går på! De damerna kan allt skvalla de med, kan jag lova! Juste... vi har pratat om att göra utflykter!
Nu måste jag berätta en sak för dig kära väninna. Du vet hon Britt. Som bor i 124:an. Jag var hos henne för inte så länge sen. Hon låg på sjukhuset. Jag var där och besökte henne. Hon kommer ihåg mig så vi pratade på om gamla goda tider. Jag hade planerat att bjuda henne på kaffe nån gång nästa vecka. Och även då fråga om hon ville följa med till Estland på en liten resa. Men så igår så ringde de och sa att hon dött!
Amagaaaaaaaaad!!(... nej... så sa de inte alls. Mer något i denna stil. Oh Jesu bevare mig och må alla änglar i himlen vara med henne!)


Efter ett tag var jag tvungen att dra hem. Hemma träffade jag mamma som var på väg ut med Gismo(som för övrigt är frisk nu, för alla som ville veta xD)
När hon kom tillbaka åkte vi iväg till Skavsta för att växla till Zloty. Så... nu har jag 400(-.-' inkompetenta jävel! 200 ska de va *stolt*) zloty med mig till Polen. Oh yeah! Vi åker om bara några dagar xD 12 maj bär det av mot Polen. (och jag kan glömma intensivkursen jag fick... hmm... jag kommer inte ihåg ett dugg xD Jo... lite tror jag xD men som om det kommer hjälpa)
Fast... samma dag har vi nationellt prov i... gissa vad! Världens mest idiotiska pissmyreämne som finns! Nämligen fysik!!!
Kunde vi inte fått i biologi ändå?
Sämst allt ska vara hela tiden -.-'
Livet är aldrig rättvist -.-'
Jaha... och nu sitter jag här.
Magen har lugnat ner sig en aning.
Haha!

Hoppas ni får en underbar dag!

Kommentarer
(Kommentera gärna, men alla kommentarer som anses stötande mot mig, mina vänner eller min familj raderas! Ha de bra!)
Postat av: Johanna

Haha, gamlingar <3 loool och POLEN :D

2009-05-02 @ 18:49:48
Postat av: Fiffi

400 zloty?? Hur mycket växlade du?

2009-05-02 @ 22:35:09
URL: http://rydskog.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Du kallas för...:
Kom ihåg mig?

Epostadress: (publiceras ej)

Vad heter din blogg/hemsida?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0