"Modern konst"

Vad är modern konst egentligen?
Jag är nämligen inte så inriktad på konst. Jag fattar inte ens vad som kan vara snygga "drag" i en tavla.
Eller att han har använt den typen av färgkombination medans hon använt en annan... o.s.v.
Alla konstiga ord som finns med i konstens ordbok är ju helt ofattbara... jag fattar nada.
Och detta vill vår lärare att vi ska kunna... eller åtminstone "känna till" om.
Jag kommer aldrig lyckas inom konsten xD
Jag kommer satsa väldigt lågt på denna inlämningsuppgift!

Hör här bara:
För att få godkänt betyg krävs att du formulerar åtminstone en halv A4-sida information om konstnären. Du får inte glömma att redovisa dina källor. Bildanalysen bör vara ungefär en sida lång (följ instruktionerna på bifogade papper). Ditt konstverk skall vara väl genomarbetat.

För väl godkänt betyg skall du jämföra konstverket du valt att analysera med andra kända konstverk och försöka beskriva likheter och olikheter. Din analys ska vara självständig och du ska kunna använda dig av ord och begrepp som är grundläggande förbildområdet. Du ska lämna in skisser på ditt konstverk så att det framgår att du har funderat ordentligt kring genomförandet. Resultatet ska vara uttrycksfullt och väl genomarbetat.


För mycket väl godkänt betyg krävs, förutom ovanstående, att din analys är personlig och reflekterande. Det ska framgå att du känner till mycket av det som är aktuellt inom bildområdet och att du kommer ihåg vad du lärt dig om tidigare kulturella epoker också. När du arbetar med ditt eget konstverk ska du utgå från dina egna idéer men hitta förebilder, söka metoder och tekniska lösningar i den bildtradition som du känner till.


Nå? A piece of cake!
Jag tror jag satsar på G och sen får det gå som det vill xD
Herrejävlar... alla är fasen inte konstnärer! Det finns faktiskt vissa som verkligen inte gillar att rita.
Och så finns det de som älskar det.
Jag ligger nog någonstans i mitten. Önskar jag var mycket bättre på att rita. Men jag ligger typ i underläge när det kommer till att teckna eget och vara kreativ!
Så... Annika har nog lite väl höga krav på oss elever xD

Jag går ju inte direkt på Estetiska programmet inriktning bild! Nej, nej!

Jag går på Långbergskolan utan inriktning bild!

Det är kul att rita ibland... men som de flesta andra kanske också tycker så blir det aldrig bra när man ska rita på beställning. Det måste liksom komma av sig själv. Annars kan det gå käpprätt åt pipskogen!

Vilket det också kommer göra med denna inlämningsuppgift!

Så... först måste jag nog leta rätt på mina källor... för det totalglömde jag när jag sökte fakta om min konstnär...


Satan... -.-'

Ben&Jerry's maybe?


Kommentarer
(Kommentera gärna, men alla kommentarer som anses stötande mot mig, mina vänner eller min familj raderas! Ha de bra!)

Kommentera inlägget här:

Du kallas för...:
Kom ihåg mig?

Epostadress: (publiceras ej)

Vad heter din blogg/hemsida?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0