Det ryker om mig!

Jag har aldrig nånsin i mitt liv duschat tills det ryker om mig :O
Tog en varm härlig dusch eftersom jag stank gnagare. När jag var klar såg jag inte ett skit utanför draperiet! Det var alldeles vitt! Sen fick jag se att det rykte. Det rykte om hela mig!
Vilken upplevelse xD

Aja...
Jag bara älskar att ha praktiska lektioner :D
Vi hade gnagare och fågelhantering och det var hur roligt som helst (tycker förmodligen inte ni men jag gör det!)
Fick hålla på med chinchilla, degu, hamster, råtta, marsvin, iller, mus, kanin och fågel. Och jag smög även in till getterna ett tag. Buster är så förbannat söt :D

Men jag stötte även på min största rival!
Denomchinchillan Oliver! Han var hur söt som helst och såg så oskyldig ut. När jag fick tag på honom och väntade på att min kompis skulle fånga sin så var han stilla i min famn. När jag steg ut ur buren med honom bet han mig. Två gånger! Den lilla söta mjuka parveln hade blivit ett monster!! Var bara lugna. Jag sa aj men behöll lugnet. Ingen skada skedd xD
Efter det där har jag nu ett pyttelitet hack vid pekfingret xD Visst kändes det men inte överdrivet allvarligt.
När jag hade släppt in honom igen så var han tydligen väldigt uppretad xD Så när en annan kompis fick tag på honom var han inte sen med att bita heller. Den tredje personen fick bara en varning i form av väsande xD

Sen måste jag bara berätta lite snabbt om Embla och Linus. De två illrarna som skolan har <3
När vi fick hantera dem så var de så trötta att de nästan sov i famnen på en. Embla gäspade minst 7000 gånger när jag höll henne :D
Så sjukt söta!
Vi kom också fram till att iller måste vara en blandning mellan katt och hund. Man måste nämligen uppfostra en iller för att den ska bli så trevlig som skolans är. Ungefär som man uppfostrar en hund. Sen så sog vi på när Embla slickade en av oss och hon såg precis ut som en katt när hon gjorde det <3
Vi fick också se hennes gaddar till tänder! Tänk om det var hon som bet istället för Oliver :S

Det var lite snabbt om hur jag hade det i skolan idag.
En härlig dag helt enkelt :D

Ha en trevlig kväll :)

Kommentarer
(Kommentera gärna, men alla kommentarer som anses stötande mot mig, mina vänner eller min familj raderas! Ha de bra!)
Postat av: Lilian

Jenny VS Oliver! Vem kommer att vinna??! :O :D

2009-11-04 @ 16:18:15
URL: http://trueliiil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Du kallas för...:
Kom ihåg mig?

Epostadress: (publiceras ej)

Vad heter din blogg/hemsida?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0