Studera

Jag fick höra av min gammelmoster att hon bara gick 6 år i skolan.
Hur många år går vi?
Jo... 10 år i grundskolan, som är obligatorisk, och sedan 3 år till för att lättare få jobb. Sen, om man är som jag, så funderar man ju även på att plugga vidare efter gymnasiet, då blir det ytterligare minst 3 år på universitet eller högskola. Om man varit tvungen att komplettera så blir det säkert något år extra innan man kommer in på högskolan eller universitetet. Jag är nu uppe i 17 år av studier.
Om jag nån gång får barn (som jag inte vill ha!) så ska jag hela tiden påminna honom/henne om att en femtedel av dess jävla liv går åt att sitta med näsan i en hög full av läxor och med arslet på en hård obekväm stol med en lärare som står och babblar om saker du kommer att glömma när du sen sitter och lyssnar på en annan lärare.
Mina 11 år som jag snart har avklarat (det går jävligt fort ändå, snart ligger man säkert och sussar i sin lilla grav) har ändå varit bra. Jag har haft en bra skolgång med bra kompisar. Även bra lärare som fått mig att på något sätt alltid lämna lite info kvar i hjärnan efter varje lektion jag haft. Sen har jag ju även äldre syskon (som påstår sig ha uppfostrat mig väl... tss... bara när jag gör något bra, eller hur? xD Det dåliga får mamma och pappa ta hand om. Haha Eller vad säger du brorsan???) som kan hjälpa mig. Snålskjuts kallar jag det xD
Sen gäller det väl att välja rätt också. För man kan ju skita i skolan om man nu tycker att det verkar bättre. Men jag skulle inte tro det... Om vi tar mitt lilla barn, som jag absolut inte kommer att skaffa, så ska jag iaf försöka göra så gott jag kan för att uppfostra honom/henne/dem rätt. Annars får brorsan ta över!

Men allvarligt nu... behövs det verkligen 10 år till för att en människa ska klara sig resten av livet?
Jag bara undrar xD

Jaja... jag har iaf 2 ½ år kvar på gymnasiet, minst ett år av kompletterande, 3 - 5 år på högskolan eller universitetet. Med enkel matematik blir det ca 6 ½ - 8 ½ år kvar vid bänken. Sen kanske jag har nått min drömutbildning.
Är 16 år gammal nu... är med säkerhet färdigutbildad vid 25 års åldern. Då har en tredjedel av mitt liv försvunnit.
Wow...

Ni kanske nu förstår att jag fick MVG på matteprovet ;D

Lycka till alla ni som började skolan i höstas xD

//Jonte

Kommentarer
(Kommentera gärna, men alla kommentarer som anses stötande mot mig, mina vänner eller min familj raderas! Ha de bra!)
Postat av: Lilian

du kommer så att skaffa barn en dag! :) Grattis till MVG:et :D

2009-11-04 @ 16:25:10
URL: http://trueliiil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Du kallas för...:
Kom ihåg mig?

Epostadress: (publiceras ej)

Vad heter din blogg/hemsida?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0