Slapp vecka :D

Måndag: Eget arbete på Ekologin (ingen lärare), Slutade klockan 11.40
Tisdag: Slutade 13.40
Onsdag: Heldag
Torsdag: Studiedag
Fredag: Studieresa, Slutade klockan 11.40.
:D:D

Fredagens studieresa
Studieresan betod av att vi skulle åka och kolla på ett vilthägn och ställa frågor om hur det var att jobba som djurvårdare i ett vilthägn. Vår lärare sa att det skulle finnas runt hundra djur därinne.
Jag såg inte ett enda. Inte ens en fågel! En liten spindel var det enda jag såg. Så det misslyckades ju totalt. När vi sedan frågade hur många djur de hade där sa vaktmästaren "Jaa, ca 22 kronhjortar och 5 dovhjortar. Inga mufflon längre för de är väldigt svåra att hålla inhägnade.
Jaha! 27 djur! 27 djur!!!!!!!!!!!!!!!!
Vi hade gått där helt i onödan, tycker jag xD. Såg ju inte ett enda djur xD
Nästa stopp var hos en grabb som arbetade med skogsmaskin. Han höll på att gallra ur skogen när vi kom. När vi var klara där så tog vi en annan väg tillbaka. Vid kanten av ett gärde med lera! Kändes som att man hade en extra sko på sig när man var framme. Skon var jättetung! Och skitsnygg :D Jag tyckte det var roligt att se alla glada miner när vi gick där xD
Så nu har jag tvättat mina fina gympaskor :D
Och nu ska jag inte göra ett skit!


Kommentarer
(Kommentera gärna, men alla kommentarer som anses stötande mot mig, mina vänner eller min familj raderas! Ha de bra!)

Kommentera inlägget här:

Du kallas för...:
Kom ihåg mig?

Epostadress: (publiceras ej)

Vad heter din blogg/hemsida?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0