Djurhuset! <3

Denna dag har varit sååå bra!
Började med en lugn engelska lektion. Pratade lite, gjorde lite uppgifter och poof. Helt plötsligt var jag klar med allt :O
Bra jobbat!
Efter det hade vi mentorstid. Vi välkomnade vår nya klasskamrat till klassen. Hon verkar schysst och jag skulle inte vilja vara i hennes skor just nu. Fy så hemska att komma till klassen nu! 
Klassen gjorde nog inte ett så bra första intryck xD. Skrattade, fnittrade, skämtade och var allmänt störiga. Men det händer Sista lektionen var praktiskt i Djurhuset! Tre timmar! :D
Jag och en kompis städade kanin och get stallet :D
Asså. Om jag ska berätta allt som hände där kommer jag bli klar först imorgon. Så jag får försöka korta ner en aning.
Vi hade roligt! Städade hos kaninerna. De är så gulliga kan jag lova!!!! Inneburarna skulle kollas igenom. Plocka ur allt bajs, kolla halmen, kolla bitpinnen... spånen... ja, vi skulle helt enkelt se till att allt var bra. De fanns en och annan kanin som var nyfiken så man kunde ju inte låta bli xD. Mjuka gulliga hoppsaker :D
När vi var klara med alla inneburar så tog vi getterna. Där skulle bara foderbordet rengöras. Det var slitgöra!!! Hur fasen kunde det vara så skitigt där??????
Jag vet iaf vad jag vill ha i julklapp! EN GET :D
Bocken som fanns där stod på en bänk vid ingången. Om man ställde sig nära honom så började han kela med en. Verkligen gno sig mot en! :D Det var så gulligt! :D Men hornen var inte att leka med. Minst 7 meter höga!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (I min värld)
Jag lovar! Om han hade stångat mig i röven hade han inte levt länge till! (Inte jag heller som en kompis sa... -.-')
När vi gullat klart med dem så tog vi tag i uteburarna.
Det är svårt att få med all skit! Kaniner pluppar ju för fasen överallt!!!
Vi blev kvar där ett tag. Och... det fanns en kanin där som kunde misstas för hund! Belgisk jätte.
En kaninhona på 10 kilo! Jag lovar! Det var ingen lätt sak! Men go och trevlig var hon!
Ville gärna gosa med en. Och störde ju som sagt arbetet xD
Men det sket vi i.
På vår lapp stod det faktiskt "Pyssla med djuren". Jag kanske prioriterade den delen lite för mycket... även fast den stod längst ner på listan. :P
Efter ett tag fick vi ändå ta och fortsätta arbeta. När vi var klara fanns det annat arbeta att göra. Städa inne i hundstallet. Man kan inte låta bli att gosa med alla djur man kommer åt! xD
Sist men inte minst så tog läraren ut världens fetaste korv till orm! En blodpyton :O
Så cool!
Ganska kort och tjock men gud så häftig! Om det inte hade varit för att jag hållt på med kaniner och råttor innan så skulle jag helt klart ha hållt i ormen :D
Men... tog det säkra före det osäkta. Det gör rätt så ont om man blir biten av en sån... fick vi veta i efterhand -.-'
Men... det är inte slut än. Han tog ut fågelspindeln också :D. En klasskompis höll i den först. Sen fick jag hålla i den :O. COOOOOOOOOOOOOOOLT!!!!!!!!!!!!!!!! Men... det gick inte riktigt som jag planerat xD
Spindeln fick för sig att den skulle klättra upp på min tröja. Sagt och gjort. Det blev en sne Jenny med en spindel vid bröstkorgen. Jag ville ju inte att den skulle ramla så jag böjde mig ner ju högre upp den gick.
Skrattandes och sne. Till slut kommer kommentaren" Du får ursäkta att jag tafsar nu" Sen var spindeln borta xD
Det var kul!
Jag var glad!!! Mahaha xD
Gladare blev jag när jag höll i majsormen! Fast den gillade inte min frisyr idag. Den lilla krabaten slingrade sig upp i mitt hår... gullig liten sak :D:D
Snacka om att jag gillar det här stället! Och att arbeta med hela kroppen!
Imorgon är det kolmården :D All day long!!!

Hur har ni det på era skolor?

Kommentarer
(Kommentera gärna, men alla kommentarer som anses stötande mot mig, mina vänner eller min familj raderas! Ha de bra!)
Postat av: Lilian

jävlar vilka lektioner du ha! :O :D

jorå... det är SUPER på Gripen!!!! Love it!!!!!! :D ♥ Och imorgon börja vi med 1&½ timmes musik också...! :D ♥♥♥



2009-09-22 @ 21:09:06
URL: http://trueliiil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Du kallas för...:
Kom ihåg mig?

Epostadress: (publiceras ej)

Vad heter din blogg/hemsida?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0