Blöt hund

En blöt hund har däckat framför min sovrumsdörr!

Tog en lång promenad med Gismo idag och jag fattar inte hur han kunde bli så skitig! Han gick ju i stort sett på samma ställe som jag!
Utom en liten stund då jag släppte lös honom i skogen.
Efter 5 minuter så var han spårlöst försvunnen, tills jag hörde honom skälla som en galning. Hittade honom högt uppe på ett berg där han stod och skällde mot ingenting. Ropade på honom, för en gångs skulle lyssnade han direkt och kom rusande mot mig.
Jag kopplade honom. Men självklart blev jag asnyfiken på varför han stod och skällde, så jag lät honom visa vägen. Medan jag kollade ner i marken för att inte ramla så drog han på som bara den. När jag gått upp en bit så kollade jag upp och mina ögon blev stora som tefat och min mun formades till ett O.
10 meter från mig stod en älgko och stirrade på mig och den lilla galna hunden som trodde sig vara cool.
Hon var stoooor! Så jag gick lugnt tillbaka med hunden efter mig. Väl nere på stigen igen så försökte jag se henne, jag såg inte bara henne då heller. Det var en till. Nästan lika stor, måste varit en ko och en fjolårs kalv... eller nått sånt. Haha
Gismo fick sig en upplevelse i alla fall.
När vi kom hem igen var Gismo som sagt inte aprikosfärgad längre... han var svart!
Och nu ligger han och sover fridfullt vid min sovrumsdörr, nyduschad och fräsch!

Och jag har brutit det jag sa igår...

Kommentarer
(Kommentera gärna, men alla kommentarer som anses stötande mot mig, mina vänner eller min familj raderas! Ha de bra!)
Postat av: Jag

Tack för kommentaren. Finns här.

2010-04-08 @ 21:10:05
URL: http://stravaganza.bloggn.se/

Kommentera inlägget här:

Du kallas för...:
Kom ihåg mig?

Epostadress: (publiceras ej)

Vad heter din blogg/hemsida?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0