Safariparken :D

Vi var VERKLIGEN värda denna dag i Kolmården!
Det bästa jag varit med om på länge faktiskt!
Helt underbart!
Efter denna plågsamma vecka med prov och redovisningar så var man riktigt glad över att få komma ut en stund.
Vädret höll i sig hela tiden och jag hade riktigt kul!
Snygga till inne hos vargarnas och björnarnas skog plus lejonens dal!
Vargarna är t.o.m. så pass tama att man kan hälsa på dem. Denna gång fick vi göra det genom stängslet men i tvåan kommer vi få gå in till dem!
Bästa var ju när vargarna ville bli kliade och sedan slickade en på fingrarna! Underbart!
Jag går världens absolut bästa linje! En asjobbig linje med världens bästa belöning!
Vi fick även miljöberika åt björnarna. Vi la då ut frukt och hundmat lite överallt. Sirap kletades på träden!
Vi fick sedan se när björnarna gick runt och letade efter gott-gott!
Hos lejonen gjorde vi inte mycket mer än att snygga till därinne. Efter det fick vi gå in genom en tunnel och sedan upp i Lejonens kula, vilket är som ett ingallrat rum. En halv meter från lejonen stod man sen när de släpptes ut! Häftigt värre!!
Vi fick även gå in hos alpstensbockarna och lamorna. Inhängaden bredvid bestod av afrikaska vildhundar.
Två små alpstenbockar var jättemysiga, nästintill jobbigt gulliga. De klättrade på allt, in i traktorn, upp på traktorn, berget var ingen stor match alls för de två småttingarna. Nyfikna som tusan!
Lamorna såg misstänksamma ut mest hela tiden. Haha
Och... hundarna... ja, de gnällde som tusan! Matdags nämligen!
Jättehäftiga djur om ni frågar mig! Starkt markerad teckningar i pälsen! Skulle gärna ha en sån som husdjur, om det inte vore för de sylvassa tänderna, rovdjursinstikten och att de faktiskt är en alldeles för bra jägare!
Som sagt... Kolmården idag var superbäst!!

Klockan fem ikväll ska man mäta upp tjejerna nere på stan och vi ska tjocka i oss skräpmat och bara prata.
Vid halv åtta kommer syrran hit och då ska vi till brorsan och spendera natten där! Haha
Det blir nya planer heeeela tiden!


Kommentarer
(Kommentera gärna, men alla kommentarer som anses stötande mot mig, mina vänner eller min familj raderas! Ha de bra!)
Postat av: Fiffi

Sv: Ja-aa :D Det är hur najs som helst!!



Kolmården låter kalasnajs!! Jag blir ju nästan lite avundsjuk :D Fota lite med mobilen och lägg upp lite bilder också! Alltid kul att se :D

2010-04-24 @ 20:05:03
URL: http://rydskog.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Du kallas för...:
Kom ihåg mig?

Epostadress: (publiceras ej)

Vad heter din blogg/hemsida?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0