Stan

sprite in - mahahah

Ja, som sagt så har man varit inne i stan idag. Och eftersom man använder all sin intelligens på andra saker så läste man såklart fel på tidtabellen. Märks att man lever utan att bry sig om vilken dag det är. Men... jag fick i alla fall GÅ ner till stan. Vilket inte gjorde något för det fick mig att må lite bättre.
Väl nere vid bussterminalen dröjde det inte länge innan jag träffade på Tessan, en gammal dans-polare :D Bra! Då slapp jag se ut som ett mogno när jag väntade på Elin.
Lite chatt-chatt och sen pep min telefon och det var dags att dra sig uppåt stan.
Elin och jag vandrade sedan runt huller om buller, upp och ner, hit och dit utan något mål. Jo ett. Vi skulle hitta ett bra ställe att fika på. Blev gamla vanliga Coffeehouse by george, en kopp hot chocolate, en dammsugare och en del snack senare så var vi helt plötsligt tre!
Fick sällskap av Elins kompis.
Men det hindrade inte henne från att gå runt i hela stan för att fota stadsbilder... Var bara för mig och Adam att hänga efter...
Vid hamnen fick vi akta oss för en irriterad svan men även se något som fick modet att gå ner ganska snabbt.
Elin: Herregud! Är det där en snöhög eller en jättestor svan???
Jag: Det är en snöhög... Det kan inte vara en svan!
Elin: Det ser ut som en svan!
Jag: Det är snö...
Vi gick närmare och Elin hade rätt... det var en stor svan. En stor död svan. Den satt fast i en massa skräp som flöt på vattnet. Petflaskor, sprayburkar, frigolit, glasflaskor, ölburkar, plastpåsar och annat sånt. Låg även en annan död fågel strax bredvid svanen. Det värsta var ändå att änderna käkade av frigoliten som flöt runt...
Efter den synen var ingen av oss särskilt glada. Värre böev det när vi hittade ännu en död svan.
Förrutom det där var dagen rätt skön!
Och imorgon har jag inga större planer på något alls. Förrutom Dating in the Dark på kvällen.


Kommentarer
(Kommentera gärna, men alla kommentarer som anses stötande mot mig, mina vänner eller min familj raderas! Ha de bra!)

Kommentera inlägget här:

Du kallas för...:
Kom ihåg mig?

Epostadress: (publiceras ej)

Vad heter din blogg/hemsida?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0