Ett julrim släkten fick

Högtid och stjärnglim,
tomtar och julrim.
Kallt nåt förbannat,
klockorna stannat.
Snödjup i meter,
frusen kateter.
Julefrid i varma hus,
matkoma bland juleljus.
Magen är i stort sett full,
toppad med kaffe för säkerhetsskull.
Klappar för en mindre årslön,
Kalle är ju faktiskt störtskön.
Koppla av med julesnus,
dåsa till i glöggens rus.
Julen är nu nästan över,
kropp och själ fått vad de behöver.
God jul och gott nytt år,
hoppas jag att alla får.
Dikten, framkrystad och skriven utav jocke,
han med kniven.


Kommentarer
(Kommentera gärna, men alla kommentarer som anses stötande mot mig, mina vänner eller min familj raderas! Ha de bra!)

Kommentera inlägget här:

Du kallas för...:
Kom ihåg mig?

Epostadress: (publiceras ej)

Vad heter din blogg/hemsida?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0