Swosch... sa det!

AJ
SOM
SATAN!!!

Dessa ord kan jag verkligen säga med inlevelse nu!
Hela kroppen är bankad blå och gul... hela kroppen är trött... hela kroppen värker... hela kroppen tycker att jag är en idiot!
"Man ska ALDRIG ha fötterna på samma bräda och sitta fast!" <-- Citat från pappa!

Imorse steg jag och min brorsa upp klockan sju, fixade i ordning oss och sen for vi iväg mot Ryssbergsbacken...
Jag hade idiotiskt nog frågat om han kunde lära mig åka snowboard. Visst kunde han det och ja... här sitter jag nu med ömmande knän, arsle, hals/nacke, bäcken och axlar! Imorgon kommer jag inte ens kunna stiga upp ur sängen! Får se hur bra man mår på måndag när skolan är igång igen.
Men kul hade jag! Njaa... inte de första gångerna kanske eftersom jag åkte ½ meter och sen fick rumpan sig en omgång. Två gånger vurpa jag rejält kan jag lova! Gjorde världens volt och gled på ryggen med huvudet vid brädan... andra gången flög jag rakt fram och... BOOM så hade jag landat på näsan. Riktigt fint näsavtryck blev det i backen minsann!! Ska kanske bli konstnär?
Aja... nu gick det ju inte dåligt hela tiden! Nej nej! Jag är riktigt stolt över TVÅ åk! TVÅ! Inte ett utan TVÅ!
det kändes som att jag bara gled fram och hade full koll! Eller... inte jag... men min hjärna visste i alla fall vart den skulle skicka alla signaler. Första gången så blev jag förvånad över att det gick bra. Brorsan blev glad. Haha
Andra gången så stannade han högst upp för att se mig åka. (Och sen åka störtlopp ner för hela backen) Jag fixade allt finfint! Svängde, bromsade, ramlade inte. Åkte vidare... vad hör jag då... SWOSCH så kommer värsta dåren(brorsan) och svänger mitt framför näsan på mig så jag fattar inte ett dugg. Inte förens jag låg på marken och hörde honom skratta.
Bortsett från att jag ramla(vilket också var kul och som jag blivit proffs på nu!) 99% av alla gånger jag åkte så hade jag grymt kul! Speciellt i slutet när jag fattade vinken och kunde åka lite mer än ½ meter.
Tackar tackar brorsan för att du slösade lite tid på detta. Hoppas du hade kul också!
Nu har vi gäster och jag firar min födelsedag i förskott så jag ska väl gå iväg och vara lite social innan de drar hem.

Herrå!

Kommentarer
(Kommentera gärna, men alla kommentarer som anses stötande mot mig, mina vänner eller min familj raderas! Ha de bra!)

Kommentera inlägget här:

Du kallas för...:
Kom ihåg mig?

Epostadress: (publiceras ej)

Vad heter din blogg/hemsida?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0