en hundring extra!

en hundring extra...
en hund-ring extra...
huh?

På mentorstiden idag kom läraren in med en massa hundralappar! Hela klassen skrek av glädje! Vi fick en varsin. Låter nästan som att läraren gav ut dessa från egen ficka men nej... vi hade betalat för mycket för våra tröjor så vi fick helt enkelt tillbaka lite pengar.
Precis innan hade jag och några kompisar pratat Ben&Jerry. Och ja... jag hade ju inga pengar till att köpa det. Men när jag fick hundralappen i min hand så kastade jag en blick bort mot Evelina och hon flinade tillbaka och sa Ben&Jerry!!
Under loppet av några sekunder var jag tvungen att välja mellan tre saker.
1. Dra till affären och köpa glass
2. Dra till affären och köpa lite mat
3. Lägga undan pengen till min framtida drömresa
Var jag sugen på glass? Utan tvekan!!
Behövde jag mat? Jag har ju hela skåpet fullt med pasta så jag klarar mig!
Australien? !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nu ligger pengen på ett (föhoppningsvis) säkert ställe inför min framtida Aussie-resa!
Och där ska den ligga!! Utvecklas och bara ha de gött i några (många) år!
Så nu känner jag mig i alla fall en liten aning stolt. Bland alla dessa andra tankar har jag något jag verkligen vill.
Och det är att få sätta min fot i Australien.
För mig skulle det vara som att sätta foten på månen!
Nu ska jag vara stenhård på denna dröm och inte ge vika!!


Kommentarer
(Kommentera gärna, men alla kommentarer som anses stötande mot mig, mina vänner eller min familj raderas! Ha de bra!)
Postat av: Lilian

HAHAHAHAHAHAHA!!! Starkt jobbat Jenny!

2010-03-16 @ 20:07:06
URL: http://trueliiil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Du kallas för...:
Kom ihåg mig?

Epostadress: (publiceras ej)

Vad heter din blogg/hemsida?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0