Romme

Vaknade 5, gick upp och fixade det allra sista. Gick till bussen vid halv 6-tiden. Bussen åkte iväg klockan 6. Vi hade en 3 timmars bussresa framför oss. Trött som man var så satt man stilla och lugn och bara ville komma fram. Väl framme så tog det lite tid för alla kompisarna att få sina grejer. Själv var man ju smart att ha med sig eget.
Sen var det bara att planera hur vi skulle göra. Stod ett tag och tjafsade om vi skulle åka sittlift eller inte. Till slut blev det sitten i alla fall. Inga problem där. Haha. Vi oroade oss helt i onödan, var inte alls så svårt att komma av som det påstods.
Jaha... vilken backe skulle vi åka då? Grön såklart!
Men jaa, det var en liten bit av en röd backe i vägen till den gröna. Där uppstod vissa problem. Jag drog iväg gasnka snabbt och det gick överdrivet bra! Sen var det bara att vänta på kompisarna. Eftersom det var andra gången för mig och Desirée (att åka snowboard) så tog det ganska lång tid att komma ner för den lilla röda backen. Jag var dock nere ganska snabbt ändå. Hon hade problem med att bromsa så hon vågade inte åka ner till en början. Men sen gick det finfint! Ja... även den gröna backen hade sina överraskningar. Och det blev stopp när backen blev för brant(enligt vissa ;P). Jag körde ner och väntade in de andra. Dock så fick jag vänta ganska länge... tills de till slit skrek att jag kunde köra ner utan dem. So I did.
Självklart så ska jag ramla och slå i rumåpan dör det är som hårdast! FY FASEN säger jag bara! Jag slog i två gånger på samma ställe också... så det gör ganska ont nu.
Men jag tog mig ner helskinnad. Ramlade förstås flera gånger men det behöver inte nämnas högt!
När jag kom ner efter andra åket stötte jag på Anna och Rebecca och vi drog upp i backen igen. Det var lite roligare... de låg på samma nivå som mig och vi kom ner rätt snabbt.

Sista åket var helt klart det bästa (då åkte jag utan några kompisar)! Helt underbart! Allt gick smidigt. Kändes som man flög över snön! Grymt säger jag bara! Och jag är stolt över mig själv. Gick GRYMT mycket bättre än jag väntat mig. Eftersom jag hade byggt upp en bild av hur det skulle se ut. Bilden byggde på hur det gick första gången jag åkte. Men jag kan lugnt skryta med att det gick lättare denna gång!
Och eftersom det där åket bar så pass bra så åkte jag inte mer. Vi skulle ändå sitta i bussen 1 ½ timme senare... så jag tog rast. Hittade folk inne vid fiket. Satt där och lata oss.

En grym dag med grymma människor har det varit!

Träningsvärk så det skriker om kommer jag ha imorgon!

(känner mig dessutom 17 kilo fetare... -.-')

Kommentarer
(Kommentera gärna, men alla kommentarer som anses stötande mot mig, mina vänner eller min familj raderas! Ha de bra!)

Kommentera inlägget här:

Du kallas för...:
Kom ihåg mig?

Epostadress: (publiceras ej)

Vad heter din blogg/hemsida?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0