Gårdagen!

Vi hade tur med vädret igår. Det var uppehåll så vi slapp springa runt i regnet.
Det är annat än vad man kan säga idag! Regnar och trist! Fin grillkväll det kommer bli...

Aja, gårdagen är ämnet!
Först och främst så älskar jag när vi åker ut till Kolmården! Man kan bara gå runt där och vara som en unge!
Vi fick information om de olika stallarna som finns. Vilka som finns och var man får göra där när man är praktikant. Intressant! Och jag önskar vi hade mer APU än vad vi har. 4 perioder räcker inte alls!!!
Vi ska få göra ett val senare om vilka ställen vi vill vara på.

Nu ska jag försöka komma på alla ställen man kan vara på. Lycka till!

Tropicarium
Aparium
Delfinarium
Safari
Kolosseum
Rovfågel
Rovdjur
Savann/öken
Barnens Lantgård

Var säkert något mer ställe också. Men som man kan se så... räcker 4 APU perioder inte alls långt!!!
Visst blir man glad vart man än hamnar. Alla ställen innehåller djur och man får jobba praktiskt. Det är det man längtat till efter allt slit.
Om jag skulle valt innan vi var på Kolmården hade nog mina val blivit:

Tropicarium
Delfinarium
Safari (eller möjligtvis rovdjur)

Som det ser ut nu så är jag inte säker... Men Tropan ska jag i alla fall önska. Även Delfinarium. Även fast alla i klassen vill vara där.

Den som höjdes från nästan nere i botten till toppen var Kolosseum! Hade totalt glömt bort det och var så insatt i allt det andra. Nu är jag jätteintresserad av att ha praktiken även där.
Djurvårdarna var sjukt roliga (eller så har jag dålig humor)

På alla ställen var djurvårdarna underbara! Alla var jätteglada över att berätta om sina arbeten.

Längtar grymt mycket nu!!! Får se vilket betyg man får i det där... jag har ingen aning om hur jag är som person då. Hmm... orolig! Tänk om man är hemsk! Betyget vi får av djurvårdarna där har STOR betydelse ifall vi får jobb eller inte!


Kommentarer
(Kommentera gärna, men alla kommentarer som anses stötande mot mig, mina vänner eller min familj raderas! Ha de bra!)

Kommentera inlägget här:

Du kallas för...:
Kom ihåg mig?

Epostadress: (publiceras ej)

Vad heter din blogg/hemsida?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0