Och där...

vann Tyskland med bidraget Satellite framförd av 19-åriga Lena Meyer-Landrut.
Detta är Tysklands andra seger i ESC, så nästa år blir det antingen Hamburg eller Berlin som man glor på för att se vinnaren av ESC 2011.
Personligen tyckte jag inte att bidraget var jättebra. Men andra gången var det bättre, så antar att det här är en låt som kommer växa för min del. Men hon ska ha ett stort grattis för sin vinst och för att hon kommit så långt på så kort tid.
Det här är nog ändå en tjej som kommer bli ganska stor om det fortsätter i den här takten! Hennes låtar har redan varit bland topp 5 på den tyska singellistan. Och hon har även som nykomling hamnat på plats 41 i den svenska singellistan.
Lycka till!
(jag har i alla fall redan bestämt mig för att köpa ESC 2010 skivan. Det fanns ganska många bra bidrag!)


Kommentarer
(Kommentera gärna, men alla kommentarer som anses stötande mot mig, mina vänner eller min familj raderas! Ha de bra!)
Postat av: z a n n y h ♥

sv: okej! ;)

2010-05-30 @ 15:15:10
URL: http://zannyh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Du kallas för...:
Kom ihåg mig?

Epostadress: (publiceras ej)

Vad heter din blogg/hemsida?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0