Jullängtan

Har lite jullängtan.
Lite... ganska mycket!
Jul och snö!
Snö, jag längtar till snön!
Snowboarden har fått vänta länge nog nu. Jag vill känna vinden fara genom håret (lögn!! Håret är instoppat undet jackan och hela jag är täckt av kläder i backen!). Vill dundra rakt ner på arslet och klaga över att den jävla brädan inte gör som jag säger.
Vill dyka ner i snön och känna kylan. Vill att det gå fort! Vill se om jag fortfarande kan stå på en bräda.
Vill iväg till Romme med ett gäng.

Vad jag inte längtar till är tidpunkten 19.42 då mitt tåg går tillbaka till Norrköping.
Ytterst få (väldigt, väldigt få) saker får mig att uppföra mig som vuxen och inte börja storböla mitt på tåget.
Ska aldrig åka hem igen. Blir bara svårt att åka tillbaka. Men när man väl är i Norrköping så flyter allt på och jag slingrar mellan allt enkelt. Bortförklaringar, dåliga skämt och försök till att passa in. Wohoo!

Önskar all lycka till Elin som ska vara borta i Falkenberg en månad nu på APU.
Jag ska inte säga att allt kommer gå som en dans på rosor. Snarare att du kommer få världens erfarenhet!

Kommentarer
(Kommentera gärna, men alla kommentarer som anses stötande mot mig, mina vänner eller min familj raderas! Ha de bra!)
Postat av: issa

vi kan försöka passa in och faili totalt tillsammans. låtsas att vi är glada fast vi inte är det, önska oss bort

2010-10-17 @ 20:57:15
URL: http://macromiss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Du kallas för...:
Kom ihåg mig?

Epostadress: (publiceras ej)

Vad heter din blogg/hemsida?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0