Skönt med korta dagar

Men det känns som man vaknat i onödan då.

Dagen har bestått av enbart tropisk djuranläggning där vi nu förbereder oss för vårt examensarbete.
Och jag som inte hade betämt vilken art jag ville ha än fick fundera litegrann för att sedan komma fram till en mycket snygg varelse!

Gavialis gangeticus
En gavial helt enkelt.
Så...
Mitt examensarbete i tropisk djuranläggning blir att fixa ett biotopsenligt hem åt en eller flera gavialer. Alla de som tycker det här låter enkelt kan ju ta och klia sig i röven!
Vi ska göra ett hem som liknar djuret riktiga miljö. Dvs växter, belysning, ph, dh (akvarier), går djuret ihop med andra djur, inreda ett biotopterrarium/akvarie/aquaterraium snyggt, djuren ska kunna bete sig så normalt som möjligt, vi ska följa L108, fakta om djurets reproduktion, beteende, föda, varför vi valde djuret, rita hur vi tänkt oss att hemmet ska se ut... plus en massa annat. Arten ska kunna bo där sen!
Jag tycker det verkar asjobbigt... inte kul! Men som läraren sa "de flesta tyckte det var jobbigt att komma igång men hade svårt att sluta sen när de väl började"
Hoppas det gäller mig också.

Fick sms om att brorsan är hemma från Malaga nu!


Ska försöka fixa iordning ett hem åt den här krabaten! :D


Vill hellre ha den här men läraren sa tyvärr ifrån...
*snyft*




Kommentarer
(Kommentera gärna, men alla kommentarer som anses stötande mot mig, mina vänner eller min familj raderas! Ha de bra!)

Kommentera inlägget här:

Du kallas för...:
Kom ihåg mig?

Epostadress: (publiceras ej)

Vad heter din blogg/hemsida?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0