Söndagsbesök

Igår ringde pappa och sa att de skulle åka hit en sväng idag. Jag tolkade det som att de skulle komma runt tre någon gång.
Imorse vaknade jag vid 11 av ett sms från Frida. Hon frågade om vi skulle ta en sväng runt strömmen.
Det blev en mysig runda med snack om allt.
Härliga Frida!
När jag kom hem så tog jag hand om min tvätt. När jag kollade mobilen lite senare hade jag tre missade samtal samt två sms.
Vaaad???
Nästa sekund ringde mobilen igen och då fick jag reda på att pappa, bodil och karin skulle vara här om ca 20 minuter.
Min hjärna skrek "Vad i helvete!!!!" samtidigt som jag försökte säga att det var okej med en lugn ton på rösten. Hade ju verkligen allt under kontroll.
Rummet fullt av tvättade kläder som hängde på tork, skitigt golv, iklädd gympakläder, saker överallt, soppåsar fyllda till bredden, sängkläder på golvet.
När jag lagt på så blev det lite bråttom. Men efter tjugo minuter så var kläderna ihopvikta, jag ombytt, sängen bäddad, golvet någorlunda rent, sakerna någorlunda bortplockade. Så rummet såg väl rätt så okej ut, förhoppningsvis.
Aldrig städat så snabbt förut. Guldstjärna till mig!

Och nu har jag bokat Lilian-helg + The Last Airbender!
Satan vad jag längtat till den filmen!
Älskar Avatar som går på nickelodeon!!

Kommentarer
(Kommentera gärna, men alla kommentarer som anses stötande mot mig, mina vänner eller min familj raderas! Ha de bra!)

Kommentera inlägget här:

Du kallas för...:
Kom ihåg mig?

Epostadress: (publiceras ej)

Vad heter din blogg/hemsida?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0